Wycieczka klas IA i IE do Krakowa

Czwartek i piątek 20-21.03 klasy Ia i Ie wraz z wychowawcami, prof. Małgorzatą Mozer i prof. Pawłem Piskorzem, spędziły na wycieczce do Krakowa. Wyjazd stanowił kolejną okazję do międzyklasowej integracji i jednocześnie dostarczył wielu wrażeń estetycznych.

Wizyta w Muzeum Historii Krakowa - Muzeum Rynku była atrakcyjną wycieczką w czasie dzięki mnóstwu eksponatów stanowiących materialne dziedzictwo dawnego Krakowa.

Bogactwo artefaktów, często bardzo cennych, odkrytych podczas prac wykopaliskowych sprzed 20 lat, gdy kompleksowo remontowano rynek, pozwala uświadomić sobie, jak bogatym i naprawdę europejskim miastem był średniowieczny Kraków.

Wieczorem obejrzeliśmy spektakl pt "Wstyd" Teatru Ludowego, wystawiany na kameralnej Scenie pod Ratuszem. Była to współczesna komedia, bardzo dynamiczna, z wyrazistymi rolami czwórki aktorów, skupiająca się przede wszystkim na problemie relacji między bohaterami, trudnych i pełnych emocji, przesłaniających wielokrotnie prawdziwy obraz sytuacji.

Spektakl dostarczył nam zatem i dobrej zabawy, i powodów do refleksji, którymi wymienialiśmy się po jego zakończeniu.

Piątkowe przedpołudnie spędziliśmy, delektując się kolejną dawką wrażeń estetycznych, zwiedzając pod opieką przesympatycznej Pani Przewodnik Galerię Malarstwa Polskiego XIX i XX wieku w Sukiennicach, która jest oddziałem Muzeum Narodowego w Krakowie. Wiele z arcydzieł, które widzieliśmy, to obrazy znane nam z licznych reprodukcji w książkach i szkolnych podręcznikach oraz internecie, jednak dopiero możliwość oglądania ich na żywo daje pełne wyobrażenie o ich faktycznej urodzie.

Tak więc te dwa dni wycieczki do Krakowa spędziliśmy bardzo intensywnie. Mimo to mogliśmy poczuć niezwykły klimat miasta - na tyle, żeby wiedzieć, że wkrótce tu wrócimy!

Zdjęcia ze spektaklu pochodzą ze strony Teatru Ludowego w Krakowie.